BETALNING & LEVERANS | Fritz Magnus

BETALNING & LEVERANS

 LÄGSTA ORDERVÄRDE ÄR 2500 KR EXKL FRAKT & MOMS

VILLKOR VID FAKTURABETALNING
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Fritz Magnus Trading AB överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor - läs vidare här: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/WP_Fakturavillkor.pdf

VILLKOR VID FÖRETAGSFAKTURA
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158?7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

VILLKOR VID TJÄNSTEN DELBETALNING
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor:
https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/WP_Allmanna%20villkor%20Delbetalning_Konto.pdf

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:
https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/WP_SEKKI.pdf

VILLKOR VID KORTKÖP
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet, 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

LEVERANSAlla beställningar skickas med DHL direkt till angiven företagsadress. Leveranstiden är 2-5 vardagar om inget annat har meddelats. Fritz Magnus förbehåller sig rätten att åberopå Force Majeure i de situationer det blir tillämpbart. Har du inte fått din leverans inom den avtalade tiden är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. 

Vid eventuella fel/transportskador ska detta anmälas till Fritz Magnus inom skälig tid. Vad som räknas som skälig tid är inom några dagar från dess att du tagit emot din leverans. Tänk på att alltid undersöka varan när du öppnat förpackningen. Skulle det vara dolda fel/transportskador efter att du öppnat paketet ska du kontakta oss snarast och meddela detta. Du kan skicka oss ett mail på info@fritzmagnus.se med bilder och beskrivning på skadan eller ringa oss på 0320–210290.
Fritz Magnus hålls inte ansvariga för transportskador som sker med leveranser från tredjeparts företag.